Translate

zondag 28 oktober 2012

Kerstkaart gemaakt met stickers en PanPastel

Hoi allemaal,
deze kerstkaart heb ik gemaakt met de PanPastels en wat stickers.
Ook met weinig achtergrond stempels kun je heel eenvoudig mooie kaarten maken.

Ik ben begonnen met een kaart van DCP papier. Het randje aan de zijkant heb ik afgescheurd (leuk idee gezien bij Diny) als je met de kleuren van de PanPastel erover heen gaat wordt dit mooi donker van kleur.
Ik heb wat leuke kerst stickers opgeplakt en deze her en der verspreid over de kaart.

Daarna heb ik met een kleine stempel met daarop wat kerststerrren op verschillende plekken op de kaart gestempeld. Dit kan je gewoon over de stickers doen. Het leuke hiervan is ook dat je in de openingen van de stickers ook de inkt aanbrengt wat straks weer mooi zichtbaar wordt met de PanPastel kleuren.

Ik heb met 2 kleuren de kaart op kleur gebracht. Zorg ervoor dat je ook goed over de stickers gaat, zodat de open gedeeltes ook op kleur komen. Hier zie je het resultaat met de stickers er nog op.


Ik heb een aantal stickers eraf gehaald en je ziet mooi de witte afbeelding.

Dit is uiteindelijk het resultaat nadat ik de kaart met haarlak heb ingespoten ter voorkoming van het uitvegen van de kleuren.

Doordat ik in het begin het randje heb afgescheurd van de kaart krijgt ook de binnenkant een leuk gekleurd randje. Erg leuk als je de kaart opent.

 Ik vind het een leuke techniek, ten eerste hebben wij denk ik als kaartenmaakster nog een heleboel stickers liggen, en zeker als je net begint met de PanPastels dan heb je misschien nog niet zo veel of grote achtergrond stempels, dan is dit een prima combinatie van kleine stempels en stickers om zo een mooie kaart te maken. De stickers zijn na het verwijderen ook nog weer te gebruiken.... Lekker low-budget dus...

Bedankt voor het kijken en de leuke reacties, ik lees ze altijd met veel plezier.
tot een volgende keer.
Groetjes Brenda

3 opmerkingen:

Heidie zei

wat een leuk idee zeg. En je kaart ziet er erg mooi uit.

liefs Heidie

Anita Meijer zei

Wat een heerlijke fleurige kaart heb je gemaakt Brenda, ik vind de techniek die je hebt gebruikt super. Ziet er prachtig uit.
Liefs van Anita

Gea zei

prachtig en vol goede ideeen!
groetjes Gea