Translate

zaterdag 22 februari 2014

Artjournal 52. The lost art of love letters. #6


eze pagina heb ik gemaakt met als thema the lost art of love letters. klik op de foto's om de hele werkbeschrijving te zien. Normaliter maak ik drukkere/vollere pagina's maar dat vond ik bij deze niet nodig. Eenvoud is schoonheid toch?

Ik ben begonnen met een witte pagina die ik bewerkt heb met Gesso en daarna met Goosebumps heb bespoten. Goosebumps is vloeibaar maar na drogen vormen de druppeltjes een soort plastic laagje waardoor het werkt als een resist. Als je er met een kleur overheen gaat stoot het plastic de kleur af en zo blijf je op die plekjes mooie witte achtergrond zien.

Ik heb de pagina op kleur gebracht met een rode PanPastel en daarna met Versamark (kleurloze inkt) de stempels aangebracht en vervolgens met zwarte embossingpoeder bestrooid en verhit

Met een witte Molotow paint marker heb ik de blaadjes ingekleurd. Meteen na het kleuren heb ik het met mijn vinger weer afgedept zodat de kleur niet al te wit is en je een soort pastel look krijgt. ik heb daarna de tekststempels aangebracht


Hier heb ik de hartjes aangebracht, ze zijn van Dutch Doobadoo . Met een zwarte Inktense potlood heb ik rondom de hartjes getekend en daarna met een penseel het zwarte randje nat gemaakt waardoor de inkt van het potlood activeert en mooi zwart wordt

Als laatste heb ik de tekst op de hartjes geplakt. Ik heb deze tekst met een echte typmachine (oude tijden herleven) getypt. Met dank aan AnneMarie Evers-Reuver


Het eindresultaat en geplakt in mijn Artjournal.

Bedankt weer voor het kijken, tot de volgende keer
Groetjes Brenda

Geen opmerkingen: