Translate

zondag 29 mei 2016

Derwent Inktense kleurpotloden


Ik ben gestart met het stempelen van de bloemen met een lichte kleur stempelinkt. De kleur is zo licht omdat ik niet wil dat je de lijntjes ziet nadat alles gekleurd is. Met twee kleuren blauw Inktense potlood heb ik de blauwe bloemen gekleurd. Met water heb ik het pigment wat in het potlood zit nat gemaakt en verspreid over de blaadjes. Bij de oranje bloem zie je hoe ik dat heb gedaan.


 Nadat alle bloemen zijn gekleurd heb ik de blaadjes op dezelfde manier heel lichtjes met potlood gekleurd. Je ziet op de blaadjes nog heel duidelijk de potloodlijntjes. Die verdwijnen zodra je met water de kleur gaat verspreiden.




Dit is het eindresultaat. 


Gebruikte Derwent Inktense potloden:
Blauw: Peacock Blue 0820, Bright Blue 1000
Oranje: Poppy Red 0400, Sun Yellow 0200
Groen: Ionian Green 1320, Feh Green 1530

Bedankt voor het kijken en de reacties.
Groetjes Brenda

1 opmerking:

Dora zei

Geweldig en wat een feest om zo 3 kaarten met een tutorial te kunnen bekijken.
Super!