Translate

zondag 29 mei 2016

Pure Happiness


Ik ben gestart met het stempelen van de bloemen en blaadjes met Distress inkt. Omdat ik niet wil dat de stempellijnen zichtbaar blijven heb ik met een hele lichte kleur gestempeld. Daarna heb ik een paar blaadjes voorzien van een klein beetje kleur en dit heb ik uitgeblend met water.

Hier zie je geen potloodlijntjes meer maar alleen maar de blauwe kleur van het Inktens potlood. Het fijne van deze potloden is dat je maar heel weinig kleur aan hoeft te brengen en je toch een hele mooie intense kleur krijgt als je er water aan toevoegt.
 Zoals je hier ziet heb ik op de plaatsen waar de meeste schaduw zit ook  het meeste kleur aangebracht. hierdoor zie je dat ook zonder dat je stempellijnen ziet je toch een mooi kleurcontrast krijgt.
 Ook de blaadjes heb ik lichtjes gekleurd met het Inktense potlood en dit op dezelfde manier als de blauwe kleur uitgeblend met water.
Ik heb nog een schaduwrandje rondom de bloemen aangebracht. Dit heb ik gedaan door met heel veel water en een heel klein beetje bruin Inktense potlood kleur aan te brengen


De gebruikte kleuren Derwent Inktense potloden zijn :
Inktense Bark 2000
Inktense Leaf Green 1600
Inktense Bright Blue 1000

Bedankt voor het kijken, groetjes Brenda

1 opmerking:

Dora zei

Wat een pracht van kleurwerk! Schitterende kaart.